معرفی فـن بازار بین المللی ویـــرا
"ویرا" به شرکت ها کمک می کند که با کاهش هزینه های سنگین تحقیق و توسعه به نحو ارزانتر و سریعتری از ایده ها و فناوری های بیرونی بهره مند شوند و همچنین بتوانند با فروش و واگذاری ایده های بی استفاده ماندشان به دیگر شرکت ها ضمن توسعه کسب و کار خود از درآمدهای بیشتری برخوردار شوند . فن بازار بین المللی ویرا در این فضای جدید نوآوری و فناوری؛ با بهره گیری از فناوری های روز دنیا؛ ابزاری نوین با نام " سامانه مبادلات فناوری و خدمات تجاری سازی ویــرا " را به عنوان یک پرتال و بانک اطلاعات بین المللی در حوزه عرضه و تقاضای نوآوری و فناوری ، خدمات تجاری سازی و رویدادهای مرتبط, ایجاد نموده است. البته فن بازار بين المللي ويرا تنها سامانهای اینترنتی را برای ثبت و مشاهدهی عرضه و تقاضای فناوری شکل نداده است، بلکه به همراه شرکای راهبردیاش بهطور فعالانه وارد ارزیابی پیشنهادها میشود و به متقاضی برای یافتن راهحلهای برتر از جنبههای فنی، اقتصادی، تجاری، حقوقی و ... کمک میکند.
همچنین، فعالیتهای این شرکت تنها به اتصال دو طرف عرضه و تقاضا محدود نیست. ویرا، از یکسو سطح آگاهی و ظرفیت علمی متقاضیان نوآوری و فناوری را افزایش میدهد و از سوی دیگر، به آنها در فرایند نوآوری و توسعه محصول کمک میکند و حتی در بازاریابی محصولات نهاییشان نیز مشارکت میکند. علاوه بر این، این شرکت از طریق برنامه مشوق هاي معاونت علم و فناوري رياست جمهوري و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه این بخش با دولت همکاری میکند .
اهداف فن بازار بین المللی ویرا
-
معرفی و ایجاد برندهای بومی و رفع وابستگی کشور به واردات فناوری
-
دستیابی ایران به جایگاهی برتر و تاثیرگذار در عرصه توسعه و انتقال فناوری
-
ايجاد و توسعه راهکارهای هم افزايي بين صنعتگران و ارائه دهندگان خدمات و محصولات فناوری
-
ارتقاء توان علمي و تخصصي مديران واحدهاي صنعتي
-
توسعه صنعتي مناطق از طريق ارتقاي بهرهوري و سطح كيفي خدمات فناوری
-
تجاریسازی تکنولوژیها و فناوریهای نوین
-
ايجاد فرصتهاي شغلي مفيد و لازم براي توسعه فناوری
-
تجزیه و تحلیل بازار و تعیین بازار هدف متناسب با نوع فناوری بومی
-
توسعه شبکه لجستیک جهانی فناوریهای بومی
-
بسترسازی مناسب جهت توسعه و جذب سرمایه در حوزه های علمی، فناوری و اقتصادی
-
ترویج اهمیت و جایگاه فناوری در سطح جامعه
-
توسعه صادرات و افزایش حضور و مشارکت تخصصی شرکتهای فناور داخلی در سطح بین المللی
-
توسعه بازار محصولات شرکتهای فناور و ورود به بازارهاي جديد با قيمت کاملا رقابتي و عدم محدوديت فيزيکي
-
انسجام و همافزایی بیشتر شرکتهای فناور و دانش بنیان
-
معرفی کانالهای جدید کسب درآمد برای شرکتهای فناور و دانش بنیان
